expo 'Backstage/Frontstage' in Modemuseum Hasselt
© Photo: Marleen Daniëls

Expo 'Backstage/Fronstage' in Modemuseum Hasselt

Tijdelijk gesloten

Modemuseum Hasselt (tijdelijk gesloten)

Modemuseum Hasselt neemt je mee achter de coulissen van de modeshow.

De expo onthult aan de hand van fotografie en mode het niet eerder belichte verhaal van de backstage, de plek waar de magie ontstaat. Hier zijn modellen, stilisten, visagisten en ontwerpers verenigd in één creatieve hub, allen toewerkend naar de start van de show.

De backstagebeelden van de Limburgse fotografe Marleen Daniëls (°1958) vormen de aanleiding voor de tentoonstelling. Daniëls’ beelden, grotendeels analoog gefotografeerd en daterend uit de periode 1988-2008, zijn unieke herinneringen aan een tijd waarin shows slechts voor een select publiek toegankelijk waren. Aan de hand van video, fotografie en silhouetten van toonaangevende ontwerpers en modehuizen zoals Dries Van Noten, Yohji Yamamoto, Dior, John Galliano word je de backstage binnengeleid.

Tijdelijk gesloten

zaterdag tot en met zondag

Open op:

• Dinsdag van 10:00 tot 17:00