Het Transsylvanië Archief - Agent N37 en het yetidossier | Marta Volkova & Slava Shevelenko
© Museum Dr. Guislain

Museum Dr. Guislain

Heeft de Russische geheime dienst jarenlang onderzoek gedaan naar de yeti, de verschrikkelijke sneeuwman? Werd hij gevonden en gedood? Het Transsylvanië Archief, een project van het Russische kunstenaarsduo Marta Volkova en Slava Shevelenko, vertrekt vanuit deze vragen. Door middel van documenten uit het KGB-archief, enkele lichaamsdelen van de yeti en werken van kunstenaar en agent N37 onderzoeken ze of geschiedenis maakbaar is. Marta Volkova en Slava Shevelenko spelen in hun werk een spel tussen origineel en kopie, authenticiteit en cynisme, kunstgeschiedenis en politieke realiteit.

In Museum Dr. Guislain is ook Uit het leven van de kevers te zien, een tentoonstelling rond het onderzoek naar de Tunguska scarabeus, een nieuwe soort kever die zich tot een euromunt kan transformeren.

vrijdag tot en met zondag

Jozef Guislainstraat 43
9000 Gent