Leen Van Dommelen – 'Backstage Of The Body'
© Leen Van Dommelen – 'Backstage Of The Body'

Leen Van Dommelen – 'Backstage Of The Body'

CENTRALE for contemporary art

In Backstage Of The Body ontleedt Leen Van Dommelen (geboren in Mortsel, België, 1987, woont in Brussel) het lichaam in een fragiel spel dat balanceert tussen wreedheid en poëzie. Geconfronteerd met de grenzen van het fysieke lichaam, durft ze haar angsten en schaamte in de ogen te kijken en neemt ze de toeschouwer mee in een verborgen wereld van wat doorgaans verborgen blijft : het trillen en blozen, het vallen en falen.
Haar werk, dat bestaat uit performances en installaties, zoekt de confrontatie met de blik, zowel die van de toeschouwer als de eigen interne blik, wat een ambigu mechanisme in werking zet waarin het verlies van controle samengaat met het winnen aan controle.

donderdag tot en met zaterdag

Sint-Katelijneplein 44
1000 Brussel