Stonehenge
© Gallo-Romeins Museum

Stonehenge - Voorbij het mysterie

Gallo-Romeins Museum

2500 v.Chr. In het zuiden van Engeland verrijst een indrukwekkend bouwwerk. Cirkelvormig, zoals de zon. Met gigantische rechtopstaande stenen.
Vandaag staat de constructie bekend als Stonehenge. Ontdek er alles over in een intrigerende tentoonstelling. Afspraak in het Gallo-Romeins Museum van Tongeren
in het najaar van 2018.

Wat is Stonehenge eigenlijk? Waarom ligt het net daar? Wie liet het grootse monument optrekken? En hoe gingen de bouwers concreet te werk? Recent archeologisch onderzoek biedt boeiende feiten én verrassende inzichten. Tegelijk roept het nieuwe vragen op. Het Gallo-Romeins Museum bundelt alle kennis in één grote expo: interviews met archeologen, kwaliteitsvolle 3D-visualisaties, mooie schaalmodellen ... Authentieke grafvondsten getuigen van de feesten, ceremonies en begrafenisrituelen die het leven van de Stonehenge-mensen kleurden. Sfeervolle filmbeelden tonen een glimp van hun cultuur.

Raak in de ban van Stonehenge:
één van de grootste mysteries uit de menselijke geschiedenis

zaterdag tot en met zondag

Open op:

• Dinsdag van 9:00 tot 17:00