François Curlet

MACS - Museum voor Hedendaagse Kunsten van Grand-Hornu

François Curlet werd geboren in 1967. Hij studeerde even aan de École Nationale supérieure des Beaux-Arts de Lyon en vestigde zich toen hij tweeëntwintig was in België. Hij verdeelt zijn tijd tussen Parijs en Brussel, dat zijn speelterrein werd in het voetspoor van Belgische conceptuele kunstenaars als Jef Geys en Marcel Broodthaers. In Brussel raakt hij nauw bevriend met andere kunstenaars van zijn generatie als Michel François en Ann Veronica Janssens, die eveneens internationaal bekendheid verwierven. De kunstenaar maakt met humor en gevoel voor poëzie gebruik van technieken als détournement, imitatie en recyclage om de sociale, politieke en economische implicaties van het gebruiksvoorwerp en de ready-mades die onze consumptiemaatschappij produceert, te onderzoeken. Gesloten op 24, 25, 31 december en op 1 januari.

zondag tot en met zondag

Rue Sainte-Louise 82
7301 Hornu