Petit Musée
© Leslie Artamonow

BINNEN EN BUITEN...!? in de educatieve ruimte van de Kleine Museum

BPS22 Museum voor kunst van de Provincie Henegouwen

Het Kleine Museum is een educatieve ruimte binnen de BPS22 waar de werken op ooghoogte van kinderen worden gepresenteerd. Hier kunnen ze werken uit de collectie van de Provincie Henegouwen ontdekken, geselecteerd op basis van specifieke thema's. Deze ruimte nodigt uit tot dialoog tussen de kinderen en de werken, maar ook tussen de generaties die samen door de tentoonstelling kunnen lopen.

In deze nieuwe opstelling is het thema de relatie tussen de binnenkant en de buitenkant, die de weken van afzondering tijdens het voorjaar weerspiegelt.

Elke vorm van onderdak - stabiel, licht, mobiel, tijdelijk of permanent - is een belangrijk aandachtspunt in de hele wereld. En hoewel er vele manieren zijn om het begrip habitat vorm te geven, heeft het leven een existentiële dimensie.

Binnen en buiten… !? verwijst naar het echte huis en het fantasiehuis, de verschillende manieren van leven in een ruimte en de banden die we hebben met de ruimte, zowel buiten als binnen...

maandag tot en met zondag

Boulevard Solvay 22
6000 Charleroi