CURIOSA. Charles Quint, Dürer et le trésor des Aztèques
© CURIOSA. Keizer Karel, Dürer en de schat van de Azteken

CURIOSA. Keizer Karel, Dürer en de schat van de Azteken

Coudenbergpaleis

Toen de schilder Albrecht Dürer in 1520 in Brussel aankwam, ontdekte hij er een stad in volle bloei. In zijn reisdagboek liet hij een verbazingwekkende getuigenis achter. Hij zag namelijk in het Coudenbergpaleis een schat uit het Nieuwe Land van Goud, verzonden vanuit Mexico door Hernán Cortés. Deze kostbare en opmerkelijke voorwerpen maakten een diepe indruk op zijn tijdgenoten, prikkelden de verbeelding en deden legendes ontstaan. Deze multisensorische tentoonstelling doet het verhaal van de ontdekking van deze rijkdommen en hun lot tijdens het bewind van keizer Karel. Een thematische onderdompeling in de ondergrondse gangen van het Koningsplein, georganiseerd in het kader van de 500ste verjaardag van Dürers reis naar de Nederlanden.

Een initiatief van Urban in samenwerking met de Koninklijke Musea voor Schone Kunsten van België en het Coudenbergpaleis. Wetenschappelijk curator: Véronique Bücken / Cecilia Paredes. Artistieke interventies: Sabrina Montiel-Soto.

Prijs: normaal/individueel | € 10 Groepen/senioren (+ 15 personen, + 65) | € 8.
Korting (werkzoekenden, mindervaliden, 18-25) | € 5. Gratis toegang tot 18 jaar

Ondertitels : Engels, Frans, Nederlands

woensdag tot en met zondag

• Maandag van 10:00 tot 17:00