Expo Holocaust en Strips
© Kazerne Dossin/ Yslaire

Expo Holocaust en Strips

Kazerne Dossin

In de tijdelijke tentoonstelling 'Holocaust en Strips' voeren meer dan 200 strips, graphic novels en manuscripten de bezoeker doorheen de fictionalisering van de Holocaust.
Op welke manier kan je de Holocaust ‘verbeelden’? Welke rol en plaats krijgen persoonlijke getuigenissen en herinneringen in een getekend verhaal? Zijn de werken fictief, of eerder journalistiek? Welke motieven, metaforen en artistieke technieken zetten de auteurs in? Maar vooral: welke maatschappelijke en educatieve rol kan het beeldverhaal spelen voor de jonge en toekomstige generaties?

Kom de antwoorden op deze vragen zelf ontdekken in de vele stripfragementen in de tentoonstelling en in onze leesruimte waar tal van strips integraal te bekijken zijn.

maandag tot en met zondag

Goswin de Stassartstraat 153
2800 Mechelen