Play the game.
© © Children assemble elements of the system of furnishing for kindergartens “Sistema Scuola”, Centrokappa, 1979-1998.

Play the game.

Design Museum Brussels

De tentoonstelling "Play The Game", in samenwerking met Kartell Museuo (Milaan - Italië), vertelt het verhaal van de objecten van Kartell ontworpen voor kinderen, via een selectie van items die belangrijk zijn door hun vernieuwende karakter. Zullen onder meer worden tentoongesteld: meerdere huishoudelijke objecten van de jaren 1950 (de eerste plastic producten die hun intrede maken in de Italiaanse huisgezinnen), de eerste stoel ter wereld in polyethyleen ontworpen door Marco Zanuso, de miniatuurversie van de stoel Louis Ghost van Philippe Starck en het transparante schommelpaard van de hand van de Japanse designer Nendo.

De tentoonstellingsruimte stelt twee verscheiden bezoekersparcours voor: een voor de volwassenen en een voor de kinderen, die parallelle en complementaire routes vormen. De manier waarop de objecten worden tentoongesteld langs de twee routes vertaalt de verschillende cognitieve vermogens van de gebruikers, aangezien verschillende middelen worden gebruikt om dezelfde design- en innovatieconcepten te verduidelijken via de geschiedenis van het design, de plastic materialen en de industriële productie. De volwassenen kunnen een beschrijvende en kritische tentoonstelling bezoeken die historische en technische informatie geeft over de objecten en de diverse thema's, terwijl de kinderen worden uitgenodigd een verkenningsreis te maken en de objecten en de designwaarden die ze vertegenwoordigen fysiek te ontdekken.

vrijdag tot en met zondag

Open op:

• Maandag van 10:00 tot 18:00