La Chine au féminin
© (c) MRM

Chinese vrouwen. Een modern avontuur

Koninklijk Museum van Mariemont

Het Koninklijk Museum van Mariemont nodigt u uit op een reis door de recente geschiedenis van China. Bezoek ons museum en ontdek de vrouwen die in de loop van de tijd hun stempel op de geschiedenis hebben gedrukt: keizerinnen, revolutionairen of moeders. Deze echte of denkbeeldige figuren zijn allemaal door de roerige periode van de 20e eeuw geploeterd.

De tentoonstelling biedt een vernieuwd portret van de moderne vrouw, vrij van de projecties en fantasieën van de afgelopen eeuw. Chinese vrouwen. Een modern avontuur stelt de culturele, sociale of politieke krachten die hun bestaan bepalen in vraag: wat zijn de regels, de plichten, de verwachtingen die het leven van vrouwen bezielen?

In een reis van de privésfeer naar de publieke sfeer staan levensverhalen en foto’s naast persoonlijke verzorgingsproducten en juwelen, theaterpoppen en propagandaposters. Een eeuw van verandering, geïllustreerd voor een intieme blik achter de schermen! Een ongekende persoonlijke ontmoeting waarin persoonlijke verhalen en de geschiedenis van een volledig land worden belicht.

tot en met

Chaussée de Mariemont 100