Aline Bouvy, PUP I, 2019, argile cuite, aquarelle, cheveux synthétiques, yeux de verre, potasse, plombage, bois, fil métallique, argile époxy, Drehmotor
© Aline Bouvy

Aline Bouvy PUP - DE CABARETVERSIE

IKOB - Museum voor Hedendaagse Kunst

Aline Bouvy woont en werkt in Brussel en Luxemburg. Ze studeerde aan de École de Recherche Graphique in Brussel en aan de Jan van Eyck Academie in Maastricht. De sculpturen, objecten en installaties die uit haar werk voortkomen zijn moeilijk te classificeren. In 2019 bracht ze enkele maanden door in Künstlerhaus Bethanien in Berlijn en was gefascineerd door de beeldende wereld van de Weimarrepubliek. Voor haar tentoonstelling "PUP" in de tentoonstellingsruimte van het Künstlerhaus liet ze zich inspireren door advertenties, publiciteit en literatuur uit deze tijd van beroering. Gefascineerd door de progressieve en compromisloze creatieve wil van veel kunstenaars*, distilleerde ze grafische elementen en motieven uit enorme hoeveelheden beeldbronnen en combineerde deze in de ruimte met haar poppenobjecten en groteske keramiek.Voor haar tentoonstelling in het IKOB zal ze de werken die in Berlijn gemaakt zijn opnieuw in elkaar zetten.

dinsdag tot en met zondag

Rotenberg 12b
4700 Eupen