On Display. Designing the shop experience.
© On Display_FRONT OF THE BUBBLE SHOP - ca 1969 - Avenue des Champs-Élysées, Paris - Christian Girard (1926-2008) - © Nicolas Girard

On Display. Designing the shop experience.

Design Museum Brussels

Als object van design en architectuur geeft de winkel vorm aan ons stedelijk landschap en dringt hij door in de populaire cultuur. Als plaats van uitwisseling en interactie heeft het een belangrijke rol gespeeld bij de verspreiding van design en interieurtrends in de 20e eeuw. Door de combinatie van kleinschaligheid en efemeer karakter bleek de winkel een gunstig terrein voor experimenten en de uitdrukking van moderniteit. Detailhandel is meer dan alleen een plaats, het is een sociale marker en een ruimte voor innovatie. De winkel weerspiegelt de evoluties van onze maatschappij en een omgeving die gunstig is voor de vertegenwoordiging ervan, en biedt een blik op de moderne en hedendaagse esthetiek. Van Adolf Loos tot Marc Newson via René Herbst of Ettore Sottsass, On Display. Designing the shop experience bevraagt het gebruik van design en architectuur binnen een visuele en meubelidentiteit eigen aan de winkel.

woensdag tot en met zondag

• Maandag van 11:00 tot 19:00

Belgiëplein 1