Thao Nguyen Phan - 'Monsoon Melody'

WIELS Centrum voor Hedendaagse Kunst

Met deze monografische tentoonstelling van de Viëtnamese multimedia-kunstenaar Thao Nguyen Phan (1987, Ho Chi Minh City), richt WIELS dit voorjaar de schijnwerpers op één van de belangrijke opkomende talenten uit Zuid-Oostazië. Thao Nguyen Phan bedient zich niet alleen van de schilderkunst, maar ook van installaties, bewegend beeld en theatrale interventies. Ze refereert in haar werk nog vaak naar culturele, sociale en politieke aspecten in haar thuisland, ook al heeft ze er inmiddels talloze residenties en commissies opzitten over de hele wereld. Als medestichter van het multidisciplinaire collectief Art Labor ontwikkelt ze ook projecten waar lokale gemeenschappen iets aan hebben. Ze won ook al verschillende prijzen. In 2017 was ze nog Rolex Protégée met als mentor de New Yorkse performance en video kunstenaar Joan Jonas. Haar werk is tegelijk politiek en poëtisch. Wiels zet deze tentoonstelling op samen met Fondation Han Nefkens, Fundació Joan Miró en de Londense Chisenhale Gallery.

zaterdag tot en met zondag

Open op:

• Dinsdag van 11:00 tot 18:00