De Wilde Bijen Parade - Een kijk in de wondere wereld van de bij
© De wereld van Kina

De Wilde Bijen Parade - Een kijk in de wondere wereld van de bij

Le monde de Kina

De honingbij - die kennen we. Maar er zijn nog heel wat andere bijen en hommels: de wilde bijen. Grote wolbij, tuinhommel en dikpootbij; ze hebben allemaal hun eigen verhaal en hun eigen belang voor de natuur. Een collectief van 40 beeldmakers zet zich in om meer aandacht te vragen voor wilde bijen en biodiversiteit.
De Wilde Bijen Parade strijkt neer in De wereld van Kina: de Tuin. Met vrolijke en kleurrijke illustraties krijg je een kijkje in de wonderlijke wereld van de bij. Samen ontdekken we hoe bijen leven, waarom ze zo belangrijk zijn, waarom veel bijen in de knel zitten en hoe wij ze een handje kunnen helpen.
Prijs: inbegrepen in je museumticket
Bekijk de toegankelijksheidsinfo van De wereld van Kina

€5,3 Gratuit avec pass musées

dimanche à dimanche