Susketwiet
Exposition

Susketwiet

Le monde de Kina

Op de vogelzaal van het museum vind je onze vogelcollectie. Bewonder meer dan 100 Belgische vogels in hun diorama's. In een diorama is de natuurlijke omgeving van de vogel nagebootst. Neem je tijd om de uilen, roofvogels of zangvogels te bestuderen, hier blijven de vogels stil zitten.

Alhoewel... Één vogeltje vloog toch weg. Zoek jij mee naar het vermiste vinkje Suus?
Volg de tak en leg je oor te luisteren. In een luisterverhaal kwetteren 12 er op los over de verdwijning van Suuske. Onderweg voel je de bronzen replica's van de tipgevers. In dit speels en inclusief voel- en geluidenlandschap maakt het niet uit of je goed ziet of niet!

Op de voeltafel verken je de kenmerken van vogels met je handen en oren. Waarom hebben ze zo'n snavel? En van wie is dit nest? De toegankelijke touchscreens leren je meer over het gedrag, het gezang en de biotoop van de vogels. Sta ook even stil en geniet van de onverstoorde natuurgeluiden en fluitende vogels.

Het luisterverhaal en de voeltafel
Tekst: Twiggy Bossuyt
Regie en eindregie: Rudy Goes en Dries Vanhegen
Soundscape: Johan Vandermaelen
Stemmen: Ann Ceurvels, Rebecca Tanghe, Anne Van Opstal, Nathalie Dervaux, Twiggy Bossuyt, Bram Verrecas, Anton Cogen, Koen Van Impe, Rudy Goes en Dries Vanhegen
Bronzen vogels: Guy Du Cheyne

€5,6 Gratuit avec pass musées

Heures d'ouverture

• Lundi de 9:00 à 17:00
  • Mardi de 9:00 à 17:00
  • Mercredi de 9:00 à 17:00
  • Jeudi de 9:00 à 17:00
  • Vendredi de 9:00 à 17:00
  • Samedi fermé
  • Dimanche de 14:00 à 17:30

Sint-Pietersplein 14
9000 Gent
kinahuis@stad.gent
Visitez le site web

Accessible avantageusement en train

NMBS Gand-Saint-Pierre

Profitez de 50% de réduction sur votre voyage !
Avec votre pass musées, vous avez accès à 5 Discovery Tickets de la SNCB qui vous permettent de voyager à moitié prix vers les musées de votre choix (réduction valable sur le trajet aller-retour).

Découvrez votre avantage sur Mon pass musées

Plus d'informations sur ce musée

Mon pass musées
Identifiez-vous pour le pass musées digital