© Museum De Reede

Paula Rego - Power Games

Musée de Reede

De Engels – Portugese kunstenares Paula Rego (Lissabon 1935) is één van de leidende figuratieve kunstenaars van vandaag. Haar narratieve en provocerende werk – vaak geïnspireerd op literatuur, sprookjes en religie– ontleedt ondubbelzinnig thema's als het gezin, seksualiteit en hypocrisie.

Haar grafische oeuvre is, zowel in compositie als in technische uitvoering, sterk beïnvloed door de beeldtaal van Francisco Goya maar evengoed door de humoristische prenten van William Hogarth. In deze tentoonstelling wordt de nadruk gelegd op haar narratieve etsen en (gekleurde) litho's uit series als de 'Nursery Rhymes', 'Peter Pan', 'Jane Eyre' enz.

Ze behoort samen met o.a. Lucian Freud en Francis Bacon tot de London School group. Haar werk is opgenomen in de collecties van o.a. het British Museum, Londen; Gulbekian Foundation, Portugal; Metropolitan Museum of Art, New York; National Gallery, Londen; National Portrait Gallery, Londen; Tate Gallery, London; Saatchi Galleries, Londen,...

€15 Gratuit avec pass musées

samedi à lundi

Ouvert le:

• Lundi de 11:00 à 17:00
  • Vendredi de 11:00 à 17:00
  • Samedi de 11:00 à 17:00
  • Dimanche de 11:00 à 17:00

Ernest van Dijckkaai 7
2000 Anvers
Visitez le site web

NMBS Anvers-Central