Käthe Kollwitz - 'Saatfrüchte sollen nicht vermahlen werden'
© Museum De Reede

Käthe Kollwitz - 'Saatfrüchte sollen nicht vermahlen werden'

Musée de Reede

Käthe Kollwitz (1867-1945), de belangrijkste Duitse kunstenares van de eerste helft van de 20ste eeuw, weet in haar oeuvre als geen ander de thema’s als oorlog, armoede en de dood te vervatten, maar ook liefde, geborgenheid en het vechten voor de vrede worden op zeer indringende wijze tot uiting gebracht. In Vlaanderen is ze bij het grote publiek vooral bekend om haar aangrijpend gedenkteken op het Duitse soldatenkerkhof te Vladslo, de beeldengroep Treurend ouderpaar. Museum De Reede brengt met uitgeleende werken uit de collectie van het Käthe Kollwitz Museum te Keulen een overzichtstentoonstelling met zowel haar plastisch als haar beklijvend en expressief grafisch werk.

€15 Gratuit avec pass musées

vendredi à lundi

Ouvert le:

• Lundi de 11:00 à 17:00
  • Vendredi de 11:00 à 17:00
  • Samedi de 11:00 à 17:00
  • Dimanche de 11:00 à 17:00

Ernest van Dijckkaai 7
2000 Anvers
info@museum-dereede.be
Visitez le site web

NMBS Anvers-Central