Americans in Flanders Fields
© In Flanders Fields Museum

Tentoonstelling 'Americans in Flanders Fields. Namen & plaatsen'

Musée In Flanders Fields

In een nieuwe tijdelijke expo belicht het In Flanders Fields Museum de aanwezigheid van Amerikanen in België tijdens de Eerste Wereldoorlog, vóór en na de officiële oorlogsdeelname van de VS.

De Verenigde Staten schaarden zich in april 1917 aan de zijde van de geallieerden. Toch duurde het nog tot de lente van 1918 vooraleer het grootste deel van de American Expeditionary Force (A.E.F.) in Europa aankwam. De komst van de Amerikanen deed de balans definitief in het voordeel van geallieerden doorslaan.

De expo maakt deel uit van de permanente tentoonstelling en zit inbegrepen in het museumticket.
Te bezoeken van 6 februari tem 31 mei 2024.

€12 Gratuit avec pass musées

au

Lakenhallen, Grote Markt 34
8900 Ypres