Herhaling en herneming in het oeuvre van Felix De Boeck
© FeliXart Museum

Herhaling en herneming in het oeuvre van Felix De Boeck

FeliXart Museum

De ambitie van Felix De Boeck was al heel vroeg duidelijk: een ‘oeuvre’-schilder te zijn, van een levenswerk van schilderijen die alle deel uitmaken van één groot logisch opgebouwd geheel.
Homogeniteit is op het eerste zicht echter ver te zoeken in zijn oeuvre. De ontwikkeling van zijn werk verloopt niet lineair, maar via herhalingen en hernemingen. Van thema’s, composities, vormen en kleuren die steeds weer terugkeren, zij het in een andere stijl.
Zo laveert zijn werk door de jaren heen tussen abstractie en figuratie, experiment en thema’s die worden hernomen. Zijn artistieke parcours vertaalt zich als een voortdurende zoektocht naar evenwicht tussen geometrie, kleuren en inhoud.
Zijn artistieke keuzes worden getekend door de beproevingen in zijn persoonlijk leven. In die zin geven de herhalingen en hernemingen een dagboek weer van de kunstenaar. Zijn oeuvre schommelt tussen de privésfeer en het universele, het pathetische en het serene, naturalisme en mystiek. Een persoonlijke en artistieke zoektocht die elkaar in balans houden.

€10 Gratuit avec pass musées

au

Kuikenstraat 6
1620 Drogenbos