Het Huis van Alijn - Gratis voor Gentenaars op zondag

Huis van Alijn

Op een verrassende wijze maakt u hier kennis met de cultuur van het dagelijkse leven in Vlaanderen in de 20ste eeuw. Liefde, pijn, geloof, passie, inventiviteit en ontspanning worden in beeld gebracht en talrijke curiosa wachten op ontdekking. Het museum vertelt een tijdloos verhaal over mensen en hoe ze hun leven vorm geven.

Het Huis van Alijn is een museum op een unieke locatie, in het historische hart van Gent, met een binnentuin, museumcafé en museumshop.

Het Huis van Alijn vertelt een tijdloos verhaal over de cultuur van het dagelijkse leven, de grootse geschiedenis van de kleine dingen des levens. Het erfgoed van alledag laat zich in het museum ontdekken in gebruiksvoorwerpen en curiosa die de tijdsgeest, gewoontes en gebruiken blootleggen en herinneren aan vervlogen tijden. U kunt zappen door het digitale fotoalbum en opgaan in uren familiefilm. Kortom, dit museum verbeeldt op treffende wijze hoe het dagelijkse leven in de 20ste eeuw evolueerde. In de tijdelijke expo’s komen uiteenlopende onderwerpen aan bod.

In een bloedstollende zoektocht trachten de grootste en dapperste kinderen de moordenaar van Hendrik te ontmaskeren, terwijl de kleutertjes het geheimzinnige spoor van ‘Poes’ in een leuke luister-, kijk- en doewandeling kunnen volgen. Wekelijks zijn er poppenkastvoorstellingen voor kinderen met het Pierke van Alijn (reservatie via uitbureau.be).

• Maandag gesloten
  • Dinsdag gesloten