UCO Galveston
© Remy Bauters

Alexander Dumarey. Kathedralen van de industrie

Musée de l'Industrie

Fotograaf Alexander Dumarey duikt in de fotocollectie van het Industriemuseum en herfotografeert de Gentse textielfabrieken van weleer. Zwart-wit van toen schittert in deze fototentoonstelling zij aan zij met kleur van nu. Hebben de indrukwekkende fabrieksgebouwen de tand des tijds doorstaan? Werden ze gesloopt? Herbestemd? Of staan ze er nog steeds verkommerd bij?

De fototentoonstelling toont 30 fotoparen van voormalige Gentse textielfabrieken. Vroeger versus nu. Sommige plekken zijn onherkenbaar veranderd, andere amper. Maak kennis met de kolossale parels uit ons roemrijke Gentse textielverleden. Met de kathedralen van de industrie.

€8 Gratuit avec pass musées

samedi à dimanche

Ouvert le:

• Lundi de 9:00 à 17:00
  • Mardi de 9:00 à 17:00
  • Jeudi de 9:00 à 17:00
  • Vendredi de 9:00 à 17:00
  • Samedi de 10:00 à 18:00
  • Dimanche de 10:00 à 18:00

NMBS Gare Gent-Dam­poort

Plus d'informations sur ce musée