Met een bedrijfscadeau wil je vooral je team bedanken. Maar wat als je met een cadeau meer kan dan dat? Met de museumpas geef je niet alleen iets waardevol aan je werknemers, maar steun je ook de musea, economie, educatie en de bredere samenleving. Vijf keer impact in één cadeau. Stap mee in ons verhaal en toon met ons unieke label hoe jij maatschappelijk relevant bent.
De missie van de museumpas is om meer mensen vaker naar musea te brengen. Sinds de start in 2018, groeide de museumpas uit tot een onmisbare schakel in het museumlandschap. Al onze inkomsten vloeien namelijk terug naar de museumsector. Bij elk bezoek dat een pashouder doet, vergoeden wij het museum. Dat leverde sinds de start al zo’n 27 miljoen euro op. We ontvangen geen structurele subsidies, dus daarom is elke museumpas-aankoop voor ons belangrijk. Door jouw werknemers de museumpas te schenken, steun je ons initiatief en maak jij de sector samen met ons groter en sterker. En dat is belangrijk, want musea zijn essentiële bewaarplaatsen van geschiedenis, kunst en wetenschap.
Met de museumpas geef je jouw werknemers de sleutel tot meer dan 260 Belgische musea, verspreid over het hele land. Geen materieel product dat in de kast verdwijnt, maar een ervaring die blijft hangen. Door de diverse thema’s in de musea, is er voor ieder wat wils. Zo bied je niet alleen plezier en verrijking, maar kies je ook bewust voor minder afval en meer beleving.
Je denkt er misschien niet meteen aan, maar musea spelen ook een belangrijke rol in onze economie. Jaarlijks trekken ze miljoenen bezoekers, creëren ze duizenden jobs en geven ze een flinke boost aan horeca, handel en toerisme in de regio. Cafés, restaurants, hotels en winkels profiteren allemaal mee van het extra publiek dat musea aantrekken. Dat zien we ook bij onze pashouders, die vaak een daguitstap maken van hun museumbezoek. Bovendien blijft de opbrengst van de museumpas volledig in België. Als bedrijf investeer je dus niet alleen in cultuur, maar ook rechtstreeks in onze lokale economie.
Musea zijn inspirerende leeromgevingen die kennis toegankelijk maken en bezoekers nieuwsgierig maken. Denk maar aan de vele educatieve programma’s voor scholen, hogescholen en universiteiten. Daarnaast zijn musea ook broedplaatsen voor innovatie, met interactieve opstellingen, digitale toepassingen en multidisciplinaire samenwerkingen.
Met de museumpas vergroot je de toegang tot kennis en draag je bij aan de voortdurende vernieuwing van musea, zodat ze relevant blijven in onze snel veranderende samenleving.
Een museumbezoek hoeft geen luxe te zijn. De museumpas maakt cultuur toegankelijk voor iedereen. Dankzij sociale tarieven kunnen ook mensen met een beperkt budget deelnemen. Zo geef je niet alleen aan je medewerkers, maar ook aan de samenleving.
Wie de museumpas aan zijn werknemers schenkt, krijgt van ons een label. Dit label mag je gebruiken op je website of interne communicatie. Zo toon jij aan andere bedrijven en potentiële werknemers dat jij je inzet voor mensen en musea, een belangrijk maatschappelijk doel.