Kleureyck |  Van Eycks kleuren in design
Exposition

Kleureyck | Van Eycks kleuren in design

Fermé

Design Museum Gent (fermé pour cause de rénovation)

Laatste week Kleureyck! We zijn deze donderdag, vrijdag en zaterdag open tot 20:00 zodat je de expo rustig kan bezoeken. Boek snel je late night tickets.

Waar komt kleur vandaan? Hoe maak je kleur? Wat is de impact van kleur? Voor het Van?Eyck-jaar in Gent brengt het museum een grote tentoon­stelling over ­vernieuwend en divers kleurgebruik. De expo vertrekt van­uit Jan van Eycks ongeziene schakeringen en laat zien wat kleur betekent voor heden­daagse designers.

Wandel doorheen de 8 kleurgroepen van Van Eyck in een pigmenten­parcours. Zo'n 100 designstukken tonen je hoe licht, materie en patronen een effect hebben op kleur. Je loopt langs inspirerende kleur­experimenten uit product- & textielontwerp, keramiek en glas­kunst. In?een aantal onderzoeks­projecten testen designers hoe ze kleur kunnen beïnvloeden en welke invloed kleur heeft op ons.

Ervaar zelf de kracht van kleur in de experience rooms. Elf designers kregen elk een kamer om te werken rond het thema kleur en zintuigen: ze laten je onder meer kleur zien, proeven en horen. De speciaal ontwikkelde ruimtes laten een spectrum aan belevingen los op groot en klein.

€10 Gratuit avec pass musées

Heures d'ouverture

Fermé

lundi à dimanche

Ouvert le:

• Lundi de 9:30 à 17:30
  • Mardi de 9:30 à 17:30
  • Jeudi de 9:30 à 17:30
  • Vendredi de 9:30 à 17:30
  • Samedi de 10:00 à 18:00
  • Dimanche de 10:00 à 18:00

Jan Breydelstraat 5
9000 Gent
museum.design@gent.be
Visitez le site web

Accessible avantageusement en train

NMBS Gand-Saint-Pierre

Profitez de 50% de réduction sur votre voyage !
Avec votre pass musées, vous avez accès à 5 Discovery Tickets de la SNCB qui vous permettent de voyager à moitié prix vers les musées de votre choix (réduction valable sur le trajet aller-retour).

Découvrez votre avantage sur Mon pass musées

Mon pass musées
Identifiez-vous pour le pass musées digital