Prehistomuseum

In het Prehistomuseum ervaar je het ontstaan van de mensheid dankzij een originele ontmoeting met de prehistorie en de archeologie.

In 2016 transformeerde de Prehistosite Ramioul in het Prehistomuseum. Hierbij was er oog voor de ontwikkeling van duurzaam toerisme met respect voor natuurlijk en cultureel erfgoed.

Een impactstudie belichtte de rijkdom van deze beboste helling van de vallei van de Moezel tussen Luik en Hoei. Hier vind je een uitgebreidheid aan flora en fauna: beukenbossen, esdoornstruiken, zeven vleermuissoorten, zwarte toppen, honingklever ... De studie gaf ook aan dat verschillende ontwikkelingen (zoals de reconstructie van hakhout en kalkgrasvelden, aanleg van vijvers, verwijdering van paden, stapels hout) een positieve invloed hebben op het milieu.

Ga gratis met de museumpas
244 Belgische musea in 1 pas

Winterseizoen: 10:00 - 17:00 (laatste toegang om 16:00)
Zomerseizoen: 10:00 - 18:00 uur (laatste toegang om 17.00)
Gesloten op 24/12, 25/12, 31/12, 01/01 en de maandag tijdens de schoolvakanties

Rue de la Grotte 128
4400 Flémalle
info@prehisto.museum

Faciliteiten

• Shop
  • Restaurant
  • Parking

Tentoonstellingen in dit museum

Er zijn momenteel geen tentoonstellingen in dit museum.