LABIOMISTA

LABIOMISTA, een evoluerend kunstwerk over de mix van het leven van Koen Vanmechelen in Genk. Een 24ha park met (levende) kunstwerken, architectuur, erfgoed – midden in het groen.

Op de fundamenten van het mijnverleden en de oude dierentuin van Zwartberg (Genk) evolueert een project dat je meeneemt in de unieke visie van kunstenaar Koen Vanmechelen en zijn levenswerk op vlak van identiteit, fertiliteit & bioculturele diversiteit. Een tuin van orde en chaos, een arena van cultuur en natuur. Vanmechelens wonderlab.

Terwijl je in een 24 hectare park de weg vindt door een openluchtexpositie met tal van zijn (levende) kunstwerken en installaties worden universele maatschappelijke onderwerpen als diversiteit en mensenrechten tastbaar en bespreekbaar dankzij de taal van de kunst.

Ga gratis met de museumpas
244 Belgische musea in 1 pas

Seizoen 2023: 1 april 2023 t.e.m. 5 november 2023

Di - zo: 10:00 - 17:00
In oktober en november sluit de balie om 16 uur en het park om 17.30 uur

Gesloten: zaterdag 13/05/2023

Marcel Habetslaan 60
3600 Genk
info@labiomista.be

Faciliteiten

• Shop
  • Parking

NMBS Genk

Tentoonstellingen in dit museum

Er zijn momenteel geen tentoonstellingen in dit museum.