Museum van Klein Formaat van Hedendaagse Kunst

Het Museum van Klein Formaat werd opgericht in 1983 door kunstliefhebbers met als doel het bereiken van een zo groot mogelijk publiek. Deze unieke plek in Europa toont werken uit de hedendaagse kunst die kleiner zijn dan A4-formaat.

Het Musée du Petit Format d'Art Contemporain verwelkomt je in een intieme sfeer en nodigt je uit om de rijkdom van zijn collectie te ontdekken, opgebouwd dankzij schenkingen van kunstenaars die deelnemen aan het vlaggenschip van het museum: de Internationale Biënnale "Petit Format de Papier".

De collectie omvat meer dan 4.500 werken op papier kleiner dan DINA4 van hedendaagse kunstenaars van over de hele wereld en biedt een breed overzicht van de huidige papiertechnieken en artistieke benaderingen. In het Musée du Petit Format d'Art Contemporain word je uitgenodigd om je eigen bezoek samen te stellen. Je kunt dit doen door te wijzen op verbanden of verschillen tussen werken, door in een boek te bladeren, door te besluiten de ene lade te openen en de andere niet, of door de tijd te nemen om een werk te bekijken dat je misschien meer interesseert dan de andere.

Het werkingsprincipe is op zijn minst origineel te noemen. De organisatie van de biënnale voor hedendaagse kunst dient als voorwendsel om 400 professionele beeldende kunstenaars van over de hele wereld uit te nodigen om een werk te maken in een maximaal DINA4 formaat op een papieren ondergrond. In de loop der tijd is er een indrukwekkende collectie tekeningen, inkten, schilderijen, foto's, computergrafiek, enz. opgebouwd.

Ga gratis met de museumpas
244 Belgische musea in 1 pas

di > vr: 12:30 > 18:00
zo: 10:00 > 17:00