Jenevermuseum

Een bezoek aan het Jenevermuseum maakt je jeneverwijs. Met aandacht voor geest én lichaam maakt het Jenevermuseum van je bezoek een beleving. Het museum, een expo, een workshop, een proeverij of een optreden: alles geeft zin in ééntje om bij te leren.

Eigenlijk is het te gek voor woorden hoe het experiment met een kleine bes vol geneeskrachtige eigenschappen is uitgegroeid tot de nationale gedistilleerde drank van België.

Al meer dan 500 jaar spelen stokers met ingrediënten en technieken, op zoek naar de perfecte variant van jenever. Naast de traditionele graanjenevers zijn er ook fruit- en roomjenevers. Tegenwoordig wordt jenever zelfs gebruikt in cocktails. Maar hoe bewaar, schenk en degusteer je jenever? Wat is jouw favoriete smaak? En wat is het verschil tussen jenever en gin?

Hier kom je te weten waarom jenever “jenever” heet. Waarom het door niemand in het bijzonder werd uitgevonden. En op welke manier het de geschiedenis heeft bepaald. Met lichaam en geest, met al je zintuigen, doorheen het museum, tijdens één van de vele expo’s, workshops en proeverijen … Dit is er eentje om bij te leren. En daarna nog eentje om het af te leren!

Ga gratis met de museumpas
244 Belgische musea in 1 pas

Di - zo: 10:00 - 17:00
Gesloten: maandag, 24, 25 & 31/12, 01/01