Museum en Tuinen van Buuren

Het huis van David en Alice van Buuren, waar ze gedurende lange tijd samen hebben gewoond. Sinds 1973 is het huis als museum opengesteld voor het publiek. Deze uitzonderlijke plek biedt de bezoeker, midden in het groen, rust en verwondering.

Ten zuiden van Brussel, in de residentiële wijk van Ukkel, bevindt zich het huis en de tuinen van Alice en David Buuren, één van de culturele parels van de hoofdstad van Europa.
Alles is op menselijke schaal, bijna ingetogen en toch discreet luxueus. Het wordt al snel duidelijk voor het oplettende oog dat de villa en de tuinen een unieke plek vormen die wordt gekenmerkt door eisen van nauwkeurigheid en uitmuntendheid van de oprichters, Alice en David van Buuren, grote verzamelaars en mecenas.
De plannen en inrichting van de villa, de indeling van de tuinen, de planten en soorten, de keuze van schilderijen, voorwerpen, materialen, kleuren, alles wordt tot in de puntjes verzorgd om deze harmonie te verzekeren die iedereen onmiddellijk waarneemt.
Vanuit de ramen van de drie woonkamers en de eetkamer, die vredig op hun eigenaren lijken te wachten, wordt de bezoeker gegrepen door het zacht glooiende uitzicht op de tuinen en hun prachtige vegetatie.
We betreden een privé-interieur, we voelen ons een beetje "thuis", zeker niet in een klassiek museum, maar in een privé-huis in elke zin van het woord.

Ga gratis met de museumpas
244 Belgische musea in 1 pas

ma, wo - zo: 14:00 > 17:30

Gesloten: dinsdag

Leo Erreralaan 41
1180 Ukkel
info@museumvanbuuren.be

Faciliteiten

• Shop

NMBS Ukkel-Stalle

Tentoonstellingen in dit museum

Er zijn momenteel geen tentoonstellingen in dit museum.