Het James Ensorhuis

Dit gloednieuwe belevingscentrum omvat het woonhuis van Ensor, vijf interactieve belevingsruimtes en een tentoonstellingsruimte waar tijdelijke tentoonstellingen georganiseerd worden.

Hier, in de Vlaanderenstraat, leefde en werkte James Ensor tot aan zijn dood in 1949. Ensor erfde het pand van zijn oom. Daarvoor woonde hij, samen met zijn ouders, wat verderop. Na zijn dood werd het onaangeroerde woonhuis tot museum gepromoveerd. Het gloednieuwe belevingscentrum omvat het woonhuis van Ensor én vijf interactieve belevingsruimtes. Je wekt Ensors schilderijen tot leven, snuistert in zijn interieurspullen en carnavalsmaskers, neust in zijn brieven en foto’s en daarna mag je piepen in zijn authentieke woon- en werkplek. Of thuiskomen bij Ensor.

Ga gratis met de museumpas
244 Belgische musea in 1 pas

di - zo: 10:00 > 18:00
Gesloten: maandag, behalve tijdens Vlaamse schoolvakanties en op feestdagen, 1/1, 25/12

Reserveer jouw tijdsslot op hun website.

Vlaanderenstraat 29
8400 Oostende