Domein van het Kasteel van Seneffe

Het Domein van het Kasteel van Seneffe is een plaats waar alle facetten van het sociale leven in de 18de eeuw worden onthuld. Welkom in het tijdperk van de Verlichting: open uw ogen wijd en beleef de 18e eeuw met "Van dag tot dag, de 18e eeuw".

Domein van het Kasteel van Seneffe is een plaats waar alle facetten van het sociale leven in de 18de eeuw worden onthuld, dankzij verschillende permanente en tijdelijke tentoonstellingen, conferenties en verschillende culturele activiteiten.

Proef het kasteelleven en duik in het hart van het museum om de sfeer en het leven van de Verlichting te ontdekken. Een spelletje bingo, het uitpakken van koffers bij de terugkeer van een reis, het lezen van de fabels van La Fontaine... zoveel momenten geïnspireerd door het dagelijkse leven van die tijd die je kan voelen tijdens het bezoek, in een nieuwe parcours dat wordt geritmeerd door de seizoenen en de kalender van het jaar 1768, de almanak.

Indien je van wandelen houdt, geniet dan van het Park, geklasseerd als een belangrijk Waals erfgoed dat dateert uit de 18de eeuw. Deze betoverend mooie groene parel, met tuinen die verschillende sferen uitademen, getuigt van de verhouding tussen mens en natuur in de Verlichting.

Applicaties voor smartphones stellen je in staat om de permanente tentoonstelling en het park te bezoeken volgens jouw keuze.

Ga gratis met de museumpas
244 Belgische musea in 1 pas

di - zo: 10:00 - 18:00