Museum Dr. Guislain

Museum Dr. Guislain is gewijd aan de geschiedenis van de psychiatrie en aan kunst en waanzin. In de gebouwen van de eerste Belgische psychiatrische instelling presenteert het museum tentoonstellingen over de grens tussen normaal en abnormaal.

De vaste presentatie van Museum Dr. Guislain en een wandeling doorheen het lieu de mémoire bieden je een unieke blik op de geschiedenis van de psychiatrie en gezondheidszorg. Daarbij is er steeds aandacht voor actuele discussies over het onderwerp. De tentoonstellingen en activiteiten onderzoeken namelijk de grens tussen normaal en abnormaal en hoe we daar als maatschappij mee omgaan. Actuele thema’s over geestelijke gezondheid en kunst komen op veelzijdige wijze aan bod. Binnen dit kader wordt ook de link tussen kunst en waanzin gepresenteerd, voornamelijk aan de hand van de kunstcollectie die een internationale verzameling outsiderkunst omvat.

Ga gratis met de museumpas
244 Belgische musea in 1 pas

Di -vr: 09:00 - 17:00