ModeMuseum Antwerpen - MoMu

ModeMuseum Antwerpen, kortweg MoMu, verrast je met meerdere tentoonstellingen én een gevarieerd publieksprogramma voor jong en oud!

Het museum presenteert twee tentoonstellingen per jaar. In de galerij op het gelijkvloers zijn er kleinere tentoonstellingen en installaties te zien. Kenmerkend voor de tijdelijke tentoonstellingen is de meeslepende scenografie. Als bezoeker zie je niet alleen de objecten, maar word je ondergedompeld in de wereld van de ontwerper of het thema. Iedere tentoonstelling opnieuw wordt de ruimte volledig getransformeerd. Dit maakt van elk bezoek een unieke ervaring.

De Collectiepresentatie op het gelijkvloers blikt terug op vier decennia Belgische mode, aangevuld met een selectie uit de historische collectie van het museum.
De tentoonstelling geeft een overzicht van de belangrijkste protagonisten van de Belgische mode aan de hand van thema’s die het eigenzinnige karakter van de MoMu-collectie kenmerken. Zowel de Collectiepresentatie als de inleidende documentaire vertrekt vanuit de historische vraagstelling “wat betekent het label ‘Belgische’ en ‘Antwerpse’ mode vandaag?”
Om een zo groot mogelijk deel van de MoMu-collectie te tonen en om plaats te maken voor nieuwe verhalen, zal de tentoonstelling ieder jaar roteren. Zo wordt de Collectiepresentatie een vaste afspraak die blijft verrassen.

Zin in meer? Ontdek het uitgebreid activiteitenprogramma van rondleidingen, workshops, familiezondagen en veel meer op momu.be.

Wie zelf jong designtalent of exclusieve items wil shoppen, kan terecht in de MoMu Shop. Ook wie klassiekere museummemorabilia zoekt, vindt er toffe gadgets – lokaal en duurzaam geproduceerd. Het MoMu Café by Graanmarkt 13 maakt de MoMu-ervaring compleet met een gezonde maaltijd die je zelf samenstelt aan het buffet.

Ga gratis met de museumpas
244 Belgische musea in 1 pas

di - zo: 10:00 - 18:00