Coudenbergpaleis

Ervaar een ontdekkingsreis doorheen de ondergrondse overblijfselen van het paleis van Keizer Karel. Laat je betoveren door de mooiste archeologische vondsten van tijdens de verschillende opgravingscampagnes die plaatsvonden op deze site.

Ooit werd Brussel gedomineerd door het reusachtige Coudenbergpaleis. Keizer Karel en het kruim van de Europese adel verbleven er tussen de twaalfde en de achttiende eeuw, tot het noodlot toesloeg en een brand het prachtige gebouw verwoestte. Vele resten bleven echter intact, maar verdwenen ... onder de grond. Nu is het een betoverende archeologische site met een netwerk van gewelfde gangen, zalen en verborgen kamers.

Tijdens een bezoek ontdek je de hoofdgebouwen van het paleis en flaneer je door de Isabellastraat, die nu onder de grond ligt!

Ga gratis met de museumpas
245 Belgische musea in 1 pas

di - vr: 09:30 > 17:00