BPS22 Museum voor kunst van de Provincie Henegouwen

Het BPS22 biedt een tentoonstellingsprogramma dat geënt is op vragen over onze maatschappij. Daarvoor worden kunstwerken gebruikt uit de eigen collectie en uit de verzameling van de provincie Henegouwen.

Het BPS22 is het kunstmuseum van de provincie Henegouwen. Het bevindt zich in in het hart van Charleroi in een industriële hal uit 1911. Het ruwe, industriële gebouw in combinatie met een moderne "white box" is perfect aangepast aan de normen van het hedendaagse museum.

Het museum heeft oog voor een breed scala aan artistieke disciplines, vanwaaruit er klassieke exposities, creaties in situ en evenement worden georganiseerd.

Ga gratis met de museumpas
245 Belgische musea in 1 pas

Di - zo: 10:00 - 18:00
Gesloten : maandag, 24, 25 & 31/12, 01/01, periodes dat nieuwe tentoonstellingen opgesteld worden