Brussels Museum van de Molen en de Voeding

De voormalige molen van Evere is sinds 2008 de thuishaven van het Brussels Museum van de Molen en de Voeding (BMMV). Naast een vaste opstelling gewijd aan de maalderij organiseert het BMMV tijdelijke tentoonstellingen rond culinair erfgoed.

De voormalige molen van Evere is sinds 2008 de thuishaven van het Brussels Museum van de Molen en de Voeding (BMMV). De molen is gelegen in een geklasseerd park die een unieke site vormen in het arrondissement van Brussel hoofdstad.
Dit gebouw is een rechtstreekse getuigenis van de Brusselse industriële geschiedenis en herbergt vandaag een kleine permanente opstelling over de geschiedenis van de maalderij.
Daarnaast worden er jaarlijks tijdelijke tentoonstellingen georganiseerd die dieper ingaan op verschillende facetten van de voedselgeschiedenis. In het kader van elke nieuwe tentoonstelling is er een aangepast aanbod voor individuele bezoekers en voor groepen.

Ga gratis met de museumpas
244 Belgische musea in 1 pas

Di - vr : 10:00 >12:30 & 13:30 > 17:00
Za : 13:00 > 17:30
Gesloten: 1/01, 1/05, Hemelvaart, 21/07, 15/08, 1/11, 2/11, 11/11, 24/12, 25/12 & 31/12 + september (alleen als er een nieuwe tijdelijke tentoonstelling wordt opgezet), 1e week van de kerstvakantie + eventuele uitzonderlijke sluitingsperioden.

Windmolenstraat 21
1140 Evere
mbma-bmmv@evere.brussels

Faciliteiten

• Shop

NMBS Evere

Tentoonstellingen in dit museum

Er zijn momenteel geen tentoonstellingen in dit museum.