Doudoumuseum

Gelegen in het hart van de stad, laat dit interpretatiecentrum je kennis maken met de Ducasse van Mons. Met behulp van technologieën probeert het museum tevens de verschillende aspecten van deze eeuwenoude legende te begrijpen en te valoriseren.

Hier maakt de bezoeker kennis met de Ducasse van Mons, die in 2005 op de UNESCO-Werelderfgoedlijst werd geplaatst. Dit buitengewone erfgoed belichaamt het enthousiasme en de toewijding van honderden mensen, die zich het hele jaar door inzetten opdat de traditie blijft voortbestaan en aan toekomstige generaties wordt overgeleverd.
Het centrum doet eveneens haar best om de verschillende facetten van dit universele, honderden jaren oude verhaal – dat schippert tussen realiteit en verbeelding – te vatten en naar waarde te schatten.

Ga gratis met de museumpas
244 Belgische musea in 1 pas

di - zo: 10:00 - 18:00