Pottenbakkerijmuseum Raeren

Het Pottenbakkerijmuseum van Raeren is gevestigd in een prachtig kasteel. Het museum stelt de geschiedenis voor van de pottenbakkers uit Raeren en hun beroemde steengoedproducten.

Het kasteel van Raeren werd gebouwd midden 14de eeuw en herbergt sinds 1963 het Pottenbakkerijmuseum van Raeren. Met meer dan 2.000 unieke voorwerpen, veelal afkomstig uit plaatselijke archeologische opgravingen, biedt het museum een volledig overzicht van het steengoed van Raeren.

Je wordt tijdens de tentoonstelling begeleid door verschillende soorten media. Geraak vertrouwd met niet alleen de technische aspecten van de productie, maar ook met het alledaagse pottenbakkersleven, de omstandigheden van het vervoer en de export van de goederen, alsook met de buitengewone artistieke evolutie die dit ambacht gekend heeft.

Sinds 1996 biedt een jaarlijkse wedstrijd ook de mogelijkheid om de collecties van het museum met moderne keramische stukken te vervolledigen.

Daarnaast organiseert het museum workshops en zomerkampen voor kinderen, schoolprogramma’s, rondleidingen, tijdelijke tentoonstellingen en wandelingen.

Ga gratis met de museumpas
244 Belgische musea in 1 pas

di - zo: 10:00 - 17:00