ARGOS, centre for audiovisual arts

Argos is een centrum voor hedendaagse audiovisuele kunst dat zich op wandelafstand van het Sint-Katelijneplein bevindt. Het centrum beschikt over een collectie van ca. 5000 kunstenaarsfilms die geproduceerd werden tussen de jaren zestig en nu.

Als centrum voor hedendaagse audiovisuele kunst is Argos momenteel het enige referentiepunt in België voor deze vorm van artistieke expressie.

Het centrum verzorgt tentoonstellingen, screenings, een mediatheek en de distributie, productie en archivering van films en videokunst.

Als voormalig industrieel pakhuis beschikt Argos over twee grote ruimtes waar ieder jaar meerdere tentoonstellingen worden georganiseerd. In de mediatheek – die meer dan 4000 boeken, festivalcatalogi en kunsttijdschriften herbergt – kunnen alle films uit de collectie gratis geraadpleegd worden.

Ga gratis met de museumpas
244 Belgische musea in 1 pas

do - zo: 12:00 > 19:00