Wetenschappelijk Cultuurcentrum - ULB

Het Wetenschappelijk Centrum (CCS) van de ULB te Charleroi-Parentville biedt populairwetenschappelijke tentoonstellingen of praktische workshops aan te bieden om kennis te maken met de wetenschappen.

Het Wetenschappelijk Centrum (CCS) van de ULB te Charleroi-Parentville is een vzw die de wetenschappelijke cultuur promoot en verspreidt voor alle doelgroepen.

Het CCS verwelkomt dagelijks schoolgroepen en individuele bezoekers om hen populairwetenschappelijke tentoonstellingen of praktische workshops aan te bieden om kennis te maken met de wetenschappen.

Er zijn meer dan 40 workshops beschikbaar over uiteenlopende onderwerpen zoals scheikunde, biologie, natuurkunde of astronomie.
Het hele jaar door worden ook verschillende evenementen georganiseerd om het grote publiek warm te maken voor de wetenschap: Wetenschapszondag, Sterrennacht, kindervoorstellingen, Wetenschapslente...

Ga gratis met de museumpas
244 Belgische musea in 1 pas

ma - vr: 9:30 > 17:30
zo(1e en 3de van de maand): 10:00 > 18:00

Gesloten: zaterdag en andere zondagen, 27/09, 1/11, 11/11, 19/11, 24/12 (namiddag)

Villersstraat 227
6010 Couillet
ccsinfo@ulb.be

Faciliteiten

• Shop
  • Parking
  • Café

NMBS Couillet

Tentoonstellingen in dit museum

Er zijn momenteel geen tentoonstellingen in dit museum.