WaterHouse (gesloten wegens waterschade)

Tijdelijk gesloten

WaterHouse confronteert de bezoeker met de eigenaardigheden en essentiële spelonken van water via tientallen interactieve schermen, een grote quiz, didactische scenografie, een fonteinenshow en de virtuele dynamische reis van een druppel water.

Gedurende de rondleiding van WaterHouse, ontdekt de bezoeker de essentiële kenmerken van het water, haar onveranderlijke cyclus, haar verschillende fasen, haar belang voor het menselijk lichaam, haar verrassende fysisch-chemische eigenschappen en ook de ecologische belangen in dit essentieel element zowel voor de mens als voor het milieu. De nauwe banden tussen deze onschatbare vloeistof, de grondwaterlagen en de geschiedenis van Chaudfontaine komen eveneens aan bod. Door een enorme quiz, een show van fonteinen, talrijke interactieve schermen en de virtuele reis van een waterdruppel, vanuit de wolken tot aan de bron via het binnenste van de aarde, de combinatie van een film op groot scherm en een dynamisch platform maken van dit bezoek een speels en educatief moment die de hele familie zal boeien.

Ga gratis met de museumpas
244 Belgische musea in 1 pas

Tijdelijk gesloten
Het museum is momenteel gesloten wegens waterschade.

ma - vr: 09:00 - 17:00
za - zo + feestdagen: 11:00 - 17:00