M Leuven

Fier op zijn roots en collectie, schuwt M het experiment niet. De combinatie van hedendaagse kunst en oude meesters maakt het museum tot op vandaag uniek in Vlaanderen. Ontdek beeldcultuur van toen en nu onder één dak.

M springt in het oog met een mix van oude en hedendaagse kunst in het historisch centrum van Leuven. Het museum is de ideale ontmoetingsplaats voor jong en oud, compleet met een centrale binnentuin en een dakterras dat een adembenemend uitzicht biedt over Leuven.

De collectie van meer dan 52.000 objecten is het kloppende hart van M. Naast de kunstproductie in Leuven en Brabant van de middeleeuwen tot de 20ste eeuw, staat ook de Belgische kunst na 1945 centraal. De tijdelijke tentoonstellingen laten je ook kennismaken met minder bekende collectiestukken.

Naast hedendaagse beeldende kunsten, zoals fotografie, video, schilder- en beeldhouwkunst, kan je er ook performance, dans en architectuur ontdekken. Elke discipline krijgt een plaats in M. Bovendien zoekt het museum als creatieve hotspot uitwisseling op: met bezoekers, bedrijven, kunstenaars, onderzoekers, enzovoort.

Ga gratis met de museumpas
245 Belgische musea in 1 pas

Dagelijks, behalve op woensdag: 11:00 - 18:00