Keramis, Centrum van de Keramiek

Keramis is een kunsten- en creatieruimte dat gewijd is aan keramiek. Je vindt het museum op de site van de oude faiencefabriek Boch in La Louvière.

De hedendaagse en gedurfde architectuur van Keramis ontsluit een oud geklasseerd gebouw dat drie gigantische flesvormige ovens bevat, de laatste Belgische exemplaren van dit type.

Verken hier het universum van de keramiek via de tijdelijke tentoonstellingen die onbekende en nochtans duizend jaar oude disciplines belichten. Naast overzichtstentoonstellingen van historische figuren, besteedt Keramis een groot deel van de programmatie aan groeps- of persoonlijke tentoonstellingen van hedendaagse artiesten.

Ga gratis met de museumpas
244 Belgische musea in 1 pas

di: 9:00 - 17:00