DIVA, museum voor diamant, juwelen en zilver

Kom langs in het museum dat schittert! Altijd al willen weten waar diamanten worden gevonden? Een blik willen werpen in het atelier van een zilversmid? Of een schatkamer vol juwelen willen ontdekken? Plan dan een bezoek aan DIVA in!

DIVA, a Brilliant Story
Vergroot je kennis en laat je verwonderen in DIVA, in de wereld van diamant, juwelen en zilver. In de vernieuwde vaste expo ‘DIVA, a Brilliant Story’ ontdek je de verschillende fases van een juweel of zilverwerk; vanaf de mijn tot aan het eindproduct. Zie hoe diamanten worden gedolven, hoe zilversmeden te werk gaan en kom meer te weten over de kunst en het gebruik van deze prachtige voorwerpen. Geef je ogen de kost aan 650 diamanten, juwelen en zilveren objecten van de 15de eeuw tot vandaag.

Het museum bevindt zich op een belangrijke historische plek: Antwerpen is al meer dan 575 jaar de diamanthoofdstad van de wereld. De Antwerpse Grote Markt en de omringende straten waren vanaf de 15de eeuw dé place to be voor wie in Europa op zoek was naar objecten gemaakt van goud, zilver en edelstenen. Duik mee in die geschiedenis en ontdek de verhalen en objecten van de Antwerpse bloeiperiode tot vandaag de dag. Kom langs en laat je verwonderen!

Ga gratis met de museumpas
244 Belgische musea in 1 pas

ma - di, do - zo: 10:00 - 18:00