Charlier Museum

Het Charlier Museum is gevestigd in een 19de-eeuws hotel dat gerenoveerd werd door Victor Horta. De collectie omvat schilderijen en kunstvoorwerpen uit verschillende periodes.

Het museum, gevestigd in een herenhuis uit de 19de eeuw en verbouwd door Victor Horta, is een pareltje om te ontdekken. De salons staan vol met meubilair en decoratieve kunstvoorwerpen (zilverwerk, porselein, wandtapijten ... ) uit verschillende tijdperken (Lodewijk XV, Lodewijk XVI, Keizerrijk ... ) Ze bieden een overzicht van de Belgische schilderschool van eind 19de eeuw en begin 20ste eeuw aan de hand van een weelderige portretgalerij en realistische en impressionistische landschappen. Deze werken zijn van de hand van sociaal bewogen schilders en van de kunstenaars die deelnamen aan de verschillende vernieuwende bewegingen rond de eeuwwisseling, waaronder de beeldhouwer Guillaume Charlier (1854 - 1925).

Ga gratis met de museumpas
245 Belgische musea in 1 pas

ma - do: 12:00 - 17:00
vr: 10:00 - 13:00

Tijdens de Middagconcerten is het museum toegankelijk vanaf 14:00.

Kunstlaan 16
1210 Brussel