TreM.a - Museum voor Oude Kunsten

Het TreM.a exposeert kunstschatten uit de middeleeuwen en de renaissance, in het bijzonder de Kerkschat van de priorij van Oignies, beeldhouwwerken van de Meester van Waha en schilderijen van Henri Bles.

Gehuisvest in een patriciërswoning uit de 18de eeuw en verborgen achter het stucwerk van de voorgevel dat beschermd is als uitzonderlijk erfgoed van het Waalse Gewest, vind je het TreM.a - museum voor oude kunsten.

Het museum exposeert kunstschatten uit de middeleeuwen en de renaissance. Tussen de tentoongestelde meesterwerken, waarvan de oudste teruggaan tot de 12de eeuw, vind je onder meer de Kerkschat van de priorij van Oignies, één van de zeven wonderen van België, beeldhouwwerken van de Meester van Waha en schilderijen van Henri Bles die de Maasvallei vertegenwoordigen.

Het TreM.a geeft heel wat boeken uit en biedt je leuke verkenningsboekjes aan.

Ga gratis met de museumpas
244 Belgische musea in 1 pas

di - zo: 10:00 - 18:00