Sint-Pietersabdij
© HHG

Sint-Pietersabdij

Sint-Pietersabdij Gent

De Sint-Pietersabdij is niet alleen een tentoonstellingshuis van Europees formaat, maar ook een open historisch huis dat een bezoek meer dan waard is. Laat je verrassen door de boeiende geschiedenis, de krachtige architectuur en een weelderige abdijtuin.

Ellenlange pandgangen, een pandhof met een tot de verbeelding sprekende waterput en een prachtige abdijtuin, zoveel moois, vrij te bezoeken. Duik je liever wat dieper de geschiedenis in? Boek dan één van onze rondleidingen, kinderateliers of workshops. Of laat je verrassen door onze tijdelijke tentoonstellingen. Nagenieten doe je in de Pietersbar, souvenirjagen kan dan weer in onze shop. Welkom!
Bekijk de toegankelijksheidsinfo van de Sint-Pietersabdij

Alle dagen open

Sint-Pietersplein 9