Jef Geys - Je ziet niet wat je denkt te zien
© Hallo-Andy Balen - Philippe De Gobert-

Jef Geys - Je ziet niet wat je denkt te zien

WIELS Centrum voor Hedendaagse Kunst

“Is wat men ziet wel wat men denkt te zien? En waarom kan men zo weinig doen met wat men ziet?”, schrijft Geys in 1991. Hoe we naar dingen kijken en hoe we ze zien wordt beïnvloed door aannames, overtuigingen en gewoonten, die op hun beurt dan weer bepaald worden door onderwijs, massamedia en reclame. Geys, die altijd kritisch staat tegenover beelden en taal, wil “het verborgene, wat men denkt te zien” blootleggen en persoonlijke, sceptische en zelfreflexieve waarneming aanmoedigen. Dat doel neemt WIELS als uitgangspunt om zijn uiteenlopende werk samen te brengen en aan te vullen met materialen en documentatie uit het archief van de kunstenaar.

vrijdag tot en met zondag

Van Volxemlaan 354
1190 Vorst