© Stichting Delvaux & Grard

George Grard in het Paul Delvauxmuseum-Het verhaal van een artistieke vriendschap

Paul Delvaux Museum

Het Paul Delvaux Museum focust elk jaar op een nieuw thema. Tijdens het seizoen ’20 belichten we de sterke band tussen George Grard en Paul Delvaux. Verspreid in de verschillende zalen van het museum gaan de beelden van Grard een intieme dialoog aan met de schilderijen van Delvaux. Dit resulteert in het boeiende verhaal van een artistieke vriendschap tussen twee grootmeesters van de Belgische kust.

In de ruimte A place to be seen waar telkens een hedendaagse kunstenaar aan bod komt, exposeert de Stichting het eigenzinnige en vernieuwende plastisch werk van Chantal Grard.

Maar ook…

Omwille van het grote succes, wordt de tentoonstelling gewijd aan de magistrale fresco’s die Delvaux ontwierp voor het huis van Gilbert Périer, verlengd. Een mooie gelegenheid om zich onder te dompelen in de antieke wereld van de meester!

Eveneens een aanrader is een bezoek aan Trainworld in Brussel. In een vernieuwde scenografie treedt de permanente collectie van het museum in dialoog met werken van Paul Delvaux die door de Stichting in bruikleen werden gegeven (meer info: http://www.trainworld.be/nl).

vrijdag tot en met zondag

Paul Delvauxlaan 42
8670 Koksijde