Waanzin
© M – Museum Leuven

Waanzin. Students at M (collectiepresentatie)

M Leuven

Tweejaarlijks geeft M een zaal volledig in handen van het publiek. Ook dit jaar krijgt een groep enthousiastelingen de kans om aan de slag te gaan met onze collectie. Ze selecteren werken op basis van een zelfgekozen thema, vertellen er hun eigen verhalen bij en brainstormen over de presentatie.

Dit jaar aan zet: tien Leuvense studenten met een uiteenlopende achtergrond, van student Rechten tot student Wijsbegeerte. Samen maakten ze een selectie met zowel oude als hedendaagse kunstwerken uit de M-collectie (waaronder werken uit de Cera-collectie) die ze presenteren in een eigenzinnige scenografie. Het centrale thema? Waanzin.

Met deze presentatie gaan de deelnemende studenten op zoek naar de zin van waanzin, maar ook de waanzin in ieder van ons. De expo biedt op die manier een jonge, frisse blik op een uiteenlopende verzameling kunstwerken.

Lees hier het interview met Camille en Margot, twee deelnemers aan het project:

www.mleuven.be/nl/interview-deelnemers-waanzin-students-m

vrijdag tot en met vrijdag

Open op:

• Maandag van 11:00 tot 18:00