Stripmuseum, Brussel.
© Daniel Fouss.

Toegang tot het Stripmuseum - Brussel (permanente en tijdelijke tentoonstellingen) en de leeszaal

Stripmuseum - Brussel

Het Stripmuseum is een ontmoetingsplek voor alle stripliefhebbers in hartje Brussel.

Aan de hand van de permanente tentoonstellingen - die regelmatig vernieuwd worden - en een afwisselend programma van tijdelijke exposities maak je er als bezoeker kennis met de talrijke facetten van het stripverhaal. Papieren helden nemen je mee naar een land vol avonturen waar de creativiteit geen grenzen kent.

Talrijke originele platen, nooit eerder geziene documenten, decors in 3D en ludieke elementen worden verzameld om alle fans en liefhebbers van de Negende Kunst te kunnen boeien!

Het uitzonderlijke art-nouveaugebouw van Victor Horta geeft je bezoek nog een extra dimensie.

Vanaf eind april begint het Stripmuseum aan een reeks werken die moeten leiden tot een nieuwe permanente tentoonstelling. De werken worden ingedeeld in fasen, waarvan de eerste plaatsvindt voor de zomer. Tijdens je bezoek in de maanden april, mei of juni zal een deel van de tweede verdieping gesloten zijn voor bezoeken. Meer dan 70% van het museum blijft echter toegankelijk.

• Maandag gesloten
  • Dinsdag van 10:00 tot 18:00